Rebranding: 7+1 Ερωτήσεις & Απαντήσεις

Χρειάζεται η επιχείρησή σας Rebranding;

Rebranding

1. Τι είναι rebranding;

Rebranding είναι η επανατοποθέτηση ενός brand και η ολική ανανέωση της εταιρικής του ταυτότητας.  Συνολικά, αφορά τη στρατηγική, την αποστολή, τον τρόπο επικοινωνίας και την οπτική αποτύπωση των brand elements.
To rebranding απαντάει στην ανάγκη να ξανασυστηθούμε στον κόσμο: στους πελάτες μας, στους δυνητικούς μας πελάτες, στο προσωπικό, στους προμηθευτές και στην κοινωνία. Μας δίνει την ευκαιρία να πούμε κάτι διαφορετικό για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας, τις αξίες μας, το πεδίο δράσης μας και τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούμε ως μάρκα και ως επιχείρηση.
Γιατί είμαστε πλέον διαφορετικοί από πριν.
Όταν γίνεται ένα σωστό rebranding αλλάζει ο τρόπος που οι πελάτες και οι ενδιαφερόμενοι αντιλαμβάνονται το brand personality  και του αποδίδουν νέες ιδιότητες και χαρακτηριστικά.
Το rebranding είναι μια στρατηγική απόφαση, αλλά και μια συναρπαστική επανεκκίνηση για την επιχείρηση. Είναι η ευκαιρία να πει την ιστορία ξανά, μετατρέποντάς τη σε ένα αυθεντικό και ισχυρό μήνυμα για ένα σπουδαίο μέλλον.
Μόνο αν μια επιχείρηση μπορεί να κάνει πρακτικές αλλαγές στα θεμέλιά της, μπορεί να επικοινωνήσει και σωστά το rebranding ώστε να φέρει αποτελέσματα.

2. Τι ΔΕΝ είναι rebranding;

Rebranding ΔΕΝ είναι η αλλαγή του λογότυπου ή του ονόματος.  Δεν πρόκειται να λύσει τα παλιά προβλήματα, να «ξεπλύνει» λάθη του παρελθόντος ή πρακτικές που οδήγησαν σε μειωμένη ανάπτυξη. Οι πωλήσεις δεν θα έρθουν δια μαγείας εξαιτίας του rebranding, ούτε θα αποκαταστήσει την κακή φήμη.
Το rebranding αποτελεί στρατηγική επιλογή Rebranding, το οποίο οδηγεί σε εξαιρετικά αποτελέσματα, αν το επιχειρηματικό μοντέλο προχωρήσει σε αλλαγές κουλτούρας και λειτουργίας.

3. Πότε χρειαζόμαστε rebranding;

Το brand δεν πρέπει να εμποδίζει τις ευκαιρίες ανάπτυξης. Αντιθέτως, πρέπει να εμπνέει και να οδηγεί στην επόμενη σημαντική ημέρα.
Μια μάρκα χρειάζεται rebranding όταν:

  • Η εταιρεία έχει εξελιχθεί, η στρατηγική της έχει αλλάξει και η σημερινή της εικόνα δεν επικοινωνεί τη διαφοροποίηση.
  • Η εικόνα της είναι ξεπερασμένη και παλιακή, χωρίς να εκφράζει τα θέλω ή να λύνει τα προβλήματα των ιδανικών σημερινών πελατών της.
  • Άλλαξε προϊόν ή υπηρεσία.
  • Η κοινή γνώμη έχει αποδώσει μη επιθυμητά χαρακτηριστικά στο brand όπως φθηνό, μη ποιοτικό, αφορά μόνο τη νεολαία, ανθυγιεινό κλπ.
  • Το κοινό που την ενδιαφέρει έχει αποσυνδεθεί από το brand μας και θέλει να αναθερμάνει τη σχέση μαζί μας.
  • Το υπάρχον επικοινωνιακό πλαίσιο έχει αποτύχει να δείξει τα οφέλη του brand στο κοινό.
  • Η εταιρία επιθυμεί να ξεχωρίσει και να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό.
  • Το brand είναι σύνθετο προς κατανόηση, ενώ το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα δεν είναι ξεκάθαρο ή δεν εμφανίζεται επαρκώς.
  • Δυσκολεύεται να επικοινωνήσει την αξία, να πείσει το κοινό και να αυξήσει τις τιμές.
  • Στοχεύει στην αποκατάσταση της κακής φήμης, προσφέροντας κάτι νέο και διαφορετικό, για να αποστασιοποιηθεί από τον αρνητικό αντίκτυπο.
  • Επεκτείνεται ή στρέφεται σε ένα νέο κοινό με διαφορετικά δημογραφικά στοιχεία.
  • Πραγματοποιείται μια αλλαγή στη δομή της εταιρείας. Η νέα γενιά ανέλαβε την οικογενειακή επιχείρηση, συγχωνεύσεις, εξαγορές, νέες ιδιοκτησίες ή συνεργασίες οδηγούν σε μια νέα εποχή. Το rebranding είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αποδείξει ότι η εταιρεία πηγαίνει σε μια νέα κατεύθυνση.
  • Για να προσελκύσει κορυφαία ταλέντα στο δυναμικό της.

Rebranding

4. Ποια τα οφέλη του rebranding;

Η ανανέωση ενός brand, όταν πραγματοποιηθεί ολοκληρωμένα και σωστά, μπορεί κυριολεκτικά να αναστήσει ένα brand και να εκτοξεύσει τις πωλήσεις του.

  • Το rebranding φέρνει ζωντάνια και εκπέμπει εξέλιξη. Αποδεικνύει στο κοινό ότι η επιχείρηση έχει τα μάτια στραμμένα στο μέλλον. Αποδεικνύει ότι είναι ενεργή και ενδιαφέρεται για την εικόνα της και τη σχέση της με την αγορά.
  • Το rebranding δείχνει σεβασμό του brand προς στο κοινό του. Ενδιαφέρεται γι’ αυτό και επενδύει στην ευκαιρία επανασύνδεσης με το κοινό -στόχο.
  • Αναζωπυρώνει το ενδιαφέρον και τις συζητήσεις γύρω από την επιχείρηση και τα προϊόντα της. Δημιουργεί συνθήκες προσέλκυσης νέου κοινού.
  • Το rebranding δίνει την ευκαιρία στο brand να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό του.

5. Πότε ΔΕΝ χρειάζεται το rebranding;

Rebranding ΔΕΝ ταιριάζει στην επιχείρηση όταν:

  • Το brand είναι παλιό αλλά όχι παλιακό.
  • Αντιμετωπίζει μια κρίση που είναι σε θέση να διαχειριστεί.
  • Θέλει απλώς μια ανανέωση στο design ή στα στοιχεία της εταιρικής ταυτότητας, όπως λογότυπο ή στα γραφιστικά.
  • Οι πωλήσεις παρουσιάζουν μείωση και δεν έχουν εξαντλήσει άλλες επιλογές για την αύξηση των πωλήσεων.

Το rebranding δεν θέτει στρατηγικούς στόχους που αφορούν το business. Ο σκοπός  του είναι να να τους βοηθήσει να υλοποιηθούν μέσα από το πλαίσιο της εικόνας και της επικοινωνίας του brand.

6. Τι είναι το Brand Guidelines;

Το Brand Guidelines είναι ένα σύνολο αρχείων που περιλαμβάνουν όλα εκείνα τα αισθητικά στοιχεία που εμφανίζονται στα brand touchpoints, υπενθυμίζουν τις αξίες και μαρτυρούν το αφήγημά του.
Συνήθως αποτελείται από:

  • Τους τρόπους με τους οποίους επικοινωνείται το αφήγημα
  • Την γλώσσα και τον τόνο που χρησιμοποιείται σε προφορικό και γραπτό λόγο
  • Τα χρώματα
  • Την γραμματοσειρά
  • Έναν χαρακτηρισμό για την αισθητική  (π.χ. minimal)
  • Το συναίσθημα που προκαλεί στο κοινό
  • Τους πυλώνες
  • Τα προϊόντα

Είναι η επιλογή και η διαμόρφωση των:

  • Φωτογραφιών
  • videos
  • social media παρουσιών και posts
  • site / eshop
  • διαφημίσεων
  • emails – newsletters
  • δελτίων τύπου
  • εταιρικών καρτών
  • Της συσκευασίας προϊόντων
  • Του κτιρίου / καταστημάτων (εσωτερικά και εξωτερικά)

Rebranding

7. Ποια είναι τα βήματα για να δημιουργήσετε μια ολοκληρωμένη στρατηγική Rebranding;

Βήμα 1: Αξιολόγηση του υπάρχοντος brand

Ξεκινούμε με ένα ένα εσωτερικό brand audit για να δούμε πού βρισκόμαστε στο μυαλό των καταναλωτών, σήμερα.
Εξέτασε την υπάρχουσα βάση πελατών σου.
Κάνε μια έρευνα στους τρέχοντες πελάτες σου. Ζήτησε τη γνώμη τους για την επωνυμία σου. Για να διατηρήσεις το ενδιαφέρον και την αφοσίωσή τους, μετά τις αλλαγές που θα εφαρμόσεις, θα πρέπει να διασφαλίσεις ότι η ανανεωμένη επωνυμία σου εξακολουθεί να ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τις προσδοκίες τους.
Ορίστε με σαφήνεια τους στόχους που θέλετε να πετύχετε με το rebranding. Απαντήστε στο ερώτημα πώς θέλετε να σας αντιλαμβάνεται ο πελάτης σας, αύριο;
Καθορίστε ένα budget και θέστε ένα ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα, βάσει των αναγκών σας αλλά και των δεδομένων.

Βήμα 2: Απόφαση για το κοινό στο οποίο θέλουμε να απευθυνθούμε (target group)

Το επόμενο βήμα είναι να αποφασίσουμε ποιο buyer personas περιγράφει τον αγοραστή στον οποίο θα απευθυνθούμε.
Η περιγραφή ενός buyer persona περιλαμβάνει:
Δημογραφικά στοιχεία
Ψυχογραφικά στοιχεία
Στοιχεία lifestyle
Προβλήματα / θέματα που θέλει να λύσει
Παράγοντες / άνθρωποι που τον επηρεάζουν
Media τα οποία παρακολουθεί

Βήμα 3: Έρευνα αγοράς

Πραγματοποιούμε έρευνα αγοράς για να δούμε αν το κοινό αυτό μας γνωρίζει και πώς αντιλαμβάνεται τη μάρκα μας σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Brand Positioning

Βήμα 4: USP / Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα

Ερευνούμε “πώς” διαφέρουμε στο μυαλό του καταναλωτή από τους υπόλοιπους ανταγωνιστές και πώς μας αντιλαμβάνεται ο υποψήφιος πελάτης μας. Value Proposition: Δημιουργήσουμε / διαμορφώσουμε καλύτερα το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα.

Βήμα 5: Επαναδιατύπωση της μάρκας

Διατυπώνουμε εκ νέου το Brand DNA:
Το όραμα (Vision)
Την αποστολή (Mission)
Τις αξίες της εταιρείας (Values)
Κράτησε το απλό. Προσπαθήστε να μην “βομβαρδίζεις” το κοινό με ανάμεικτα ή/ και αντιφατικά μηνύματα ή μια υπερβολικά περίπλοκη αφήγηση. Το μήνυμά σου πρέπει να είναι σύντομο και περιεκτικό.

Βήμα 6: Σχεδιασμός της νέας εικόνας της μάρκας

Το πιο δημιουργικό στάδιο του rebranding, το νέο visual management & digital & non digital assets.

Βήμα 7: Δημιουργία brand guidelines

Το μήνυμα που θέλετε να εκπέμπει και το πώς αυτά “εκφράζονται” μέσα από τα “υλικά” που χτίζουν την νέα εικόνα της εταιρείας.

Βήμα 8: Παρουσίαση της νέας μάρκας

Η παρουσίαση της νέας σας μάρκας ξεκινάει εσωτερικά, από τους υπαλλήλους και συνεργάτες της εταιρείας.
Στη συνέχεια, ακολουθούν δελτία τύπου και ένα press conference με προσκεκλημένους όχι μόνο τους δημοσιογράφους αλλά και τους πελάτες, συνεργάτες και υπαλλήλους της εταιρείας.
Το rebranding θα πρέπει να επικοινωνηθεί και με μια σειρά άρθρων στο blog της εταιρείας σας, αλλαγές στα κείμενα του site αλλά και posts (κειμένου, εικόνων και, γιατί όχι, και videos) στα social media.

Βήμα 9: Παρακολούθηση της υλοποίησης του rebranding

Η παρακολούθηση ξεκινά εσωτερικά, από την εμπέδωση της κουλτούρας του νέου brand στο προσωπικό και έπειτα εξωτερικά, μεταξύ των συνεργατών και πελατών μας.

Rebranding Strategy

+1. Ποιος μπορεί να σας βοηθήσει να κάνετε αποτελεσματικό rebranding;

Αρχικά, χρειάζεται η συνειδητή απόφαση της διοίκησης. Απαιτείται να μην υπάρχει αμφιβολία και να ξέρετε πραγματικά γιατί πρέπει να ανανεώσετε το brand σας. Όσο πιο προετοιμασμένοι είστε, τόσο πιο ομαλή θα είναι η διαδικασία, τόσο καλύτερο και το αποτέλεσμα.
Στην ουσιαστική ανανέωση του brand, χρειάζεστε συνεργάτες που μπορούν να σκεφτούν στρατηγικά και να υλοποιήσουν την αλλαγή βασιζόμενοι στη νέα εταιρική αποστολή.
Κάντε έρευνα και επιλέξτε την κατάλληλη εταιρεία για το project. Είναι σημαντικό να έχει εμπειρία, να σας καταλαβαίνει και να μπορεί να υλοποιήσει αυτό που οραματίζεστε.
Το rebranding δεν είναι θέμα προσωπικής αισθητικής.
Συζητήστε μαζί τους για ιδέες και ευθυγράμμιση των ιδεών με τους στόχους σας.
Βεβαιωθείτε ότι μπορεί να γίνει κοινωνός της αλλαγής και να την εκφράσει σωστά.
Η αλλαγή που θα γίνει πρέπει να σας επιστρέψει πιστότητα πελατών και αύξηση τζίρου μακροπρόθεσμα.

Logo Cloudmanager

Η CloudManager είναι σε θέση να σταθεί αντάξια σε απαιτητικά έργα rebranding, έχοντας την απαιτούμενη εμπειρία, τους digital experts και την ικανότητα της ενεργητικής ακρόασης με τους πελάτες της. Κλείστε σήμερα κιόλας συνάντηση μαζί μας…

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
Μετάβαση στο περιεχόμενο